Storstan vs landet

Vad tycker ni landet eller storstan?

Om ni frågar mig är jag lite delad i den frågan faktiskt. Jag bor ju typ på landet eller förort kanske man ska säga och på sommaren är det så UNDERBART! Man kan bara gå utanför dörren och sola. Men i stan måste man gå ner till stranden, en park eller balkongen. Men tänk om balkongen inte ligger i solen.

På vintern skulle jag helst vilja bo i stan. För att slippa att stå ute i minusgader och vänta på tåget eller bussen.

Fast det är en sak jag undrar på; om man bor i stan och precis fått en hundvalp, hur får man den då rumsren? När vi får våra hundar rumsrena "slänger" vi bara ut dem på tomten när det vill uträtta sina behov. Men om man bor i en lägenhet några våningar upp då kan man ju inte göra det.
så det får jag fundera vidare på.

Så vad tycker ni nu då storstaden eller landet??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Blogglista.se
RSS 2.0